Life goes on..

Wat vliegt de tijd…. als ik even terug kijk ( niet te lang hè, daar hebbie niks an) dan is het alweer bijna een jaar geleden dat alles op z’n kop ging. Wat een jaar. Er is, na 3 verhuizingen en een hoop emoties eindelijk weer rust en regelmaat in ons leven. De kinderen hebben de breuk tussen paps en mij eigenlijk heel goed opgenomen, Dèmi, nu alweer 11 jaar, is na verandering van dorp en school helemaal op gebloeid, zit nu niet meer in een classe unique maar met leeftijdsgenootjes en dat doet haar enorm goed. Haar cijfers gaan met sprongen vooruit en ze is vrolijker en rustiger. Ook met bijna 14 jarige Zoë gaat t uitstekend op school, er is zelfs sprake dat ze de speciaal onderwijs klas mag verlaten volgend schooljaar, ze is de beste van de klas, heeft een hartsvriendin en groeit me bijna boven t hoofd. Ze gingen sinds de breuk week op, week af naar hun vader en mij, maar Dèmi wil nu toch liever full time bij mij blijven, ze heeft heel veel moeite met de 27 jarige vriendin van paps die haar wil bemoederen. Dat pikt ze niet dus is er veel strijd. Ze gaat nu om het weekend. Ook goed, ze moet doen waar ze zich het gelukkigst bij voelt. We wonen nu in een ander klein dorp, net even buiten Carcassonne, een fijn ruim huis, oud maar goed gerenoveerd, het is voor het eerst sinds mijn verblijf in Frankrijk dat ik geen kou lijd in de winter… heerlijk! Ik fotografeer nog steeds, kan wel zeggen dat dat mijn grootste passie is, heerlijk bezig zijn met mijn camera en computer in de hoop wat extra geld te verdienen door boek omslagen te verkopen. Ik mag niet mopperen: vorig jaar zijn 10 van mijn foto’s daadwerkelijk op boeken verschenen!

bookcovers elly schuurman 2015 (1)bookcovers elly schuurman 2015 (2)bookcovers elly schuurman 2015 (3)bookcovers elly schuurman 2015 (4)bookcovers elly schuurman 2015 (5)bookcovers elly schuurman 2015 (6)bookcovers elly schuurman 2015 (8)bookcovers elly schuurman 2015 (10)17780_832230556812465_8170945651677370554_n10644422_809251545777033_1912489301744780439_n

Het tatoeëren gaat ook goed, langzamerhand krijg ik meer klantjes en ook daar heb ik veel plezier in. Het bevalt me nog steeds prima hier in Frankrijk, ik heb nog steeds geen seconde spijt van de emigratie. Ik hou van dit land, met zijn prachtige natuur, heerlijk klimaat,  levensgenieters en mooie maar o zo moeilijke taal. Al moet ik zeggen dat mijn Frans met grote sprongen vooruit is gegaan sinds ik met mijn Fransman ben….

17 thoughts on “Life goes on..

  1. Fijn om te lezen dat het goed gaat, en wat super gaaf dat je prachtige foto’s op meerdere boeken zijn verschenen. Heb je foto’s aan mijn man laten zien (hij fotografeert ook) en hij was zeer onder de indruk! En welkom bij de club van Nederlandse vrouwen met Franse mannen, haha!

  2. Wat fijn dat het jou en de kids zo goed gaat , hoe gaat het met de oudste van de 3 meiden? Je hebt maar weer eens bewezen dat je een echte aanpakker bent. En wat zijn je foto’s prachtig. Kan niet wachten op je volgende blog, liefs Olga

  3. Klasse!! Van alle kanten: je prachtige foto’s , je doorzettingsvermogen, je optimisme en natuurlijk je schrijfstijl. Ik hoop dat je blijft schrijven!!

  4. Fijn te lezen dat het goed met jullie gaat! Knap allemaal van je hoor! We denken nog vaak aan je hoor en we hebben het er ook vaak over. En natuurlijk ook n.a.v. onze allerliefste Gijs, wat een geweldig beest! We zijn erg blij met hem.
    Fijn ook dat het met de meisjes ook goed gaat en met de oudste?
    We hopen je toch nog wel een keer te ontmoeten.
    Heel veel liefs van ons!!!

  5. Hoi Elly,
    Ik was op zoek naar je, omdat ik een foto van jou in mijn blog wilde gebruiken en die dan ook naar jou wilde doorlinken. Dus ik kwam na jaren weer eens op jouw blog terecht… man, wat is er bij jou veel gebeurd zeg!
    Ik zie ook dat je nu al een paar maanden geen blog meer hebt geplaatst en na het lezen van de laatste berichten, ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het nu met je gaat.

    En om even terug te komen op de reden dat ik op zoek was naar je: mag ik je foto (is één van die prachtige foto’s die jij hebt gemaakt tijdens een buikdansoptreden) gebruiken op mijn blog? En zo ja, welke naam + link kan ik erbij zetten?

Reactie? Graag!

