Merci Villardonnel

VillardonnelKom je ook? vraagt de kennis uit Villardonnel me via facebook, de uitnodiging is voor het jaarlijkse feest wat tussen kerst en oud en nieuw in het foyer gevierd wordt en waar ik in de voorgaande jaren aan mee heb mogen werken. Ik ga. Met vriend en ons samengesteld gezin zal ik maar zeggen want zijn 2 dochters zijn er ook. Het voelt vertrouwd ,het felgeel met koningsblauw geschilderde dorpszaaltje waar de meeste dorps feesten zich afspelen. Meteen komen er mensen op me af, begroeten me, de één na de ander zegt blij te zijn me te zien, geven me complimentjes dat ik er goed uitzie. Met moeite slik ik de brok in mijn keel weg.  We praten, we eten, we drinken en kijken naar het feestgedruis, het is druk en gezellig. Opeens wordt mijn naam omgeroepen,samen met die van mijn oude buurvrouw, Annette, die inmiddels ook uit het dorp weg is verhuisd.  Of we naar voren willen komen? Samen staan we bij de spreker en de huidige organisatrice van het festijn. We worden uitvoerig bedankt voor onze inzet de voorgaande jaren en krijgen wijn en chocolade als bedankje. Wat een leuke verrassing! Ik loop even naar buiten en krijg het te kwaad…. zo veel herinneringen gaan door mijn hoofd; onze aankomst hier, nu al weer meer dan 3 jaar geleden, de vriendelijkheid van de dorpelingen, de feesten, de intriges, het leren van de taal…maar ook de B&B, de gasten, het huis, de school en de kinderen uit t dorp die stokbroodjes pindakaas kwamen eten. Tekenles, het weekeindje Amsterdam met 6 dorpelingen, Halloween en het kastanje feest. De animo voor mijn brocante, het begrip en geduld toen ik de taal nog niet zo goed sprak, de aangeboden hulp na de breuk met de vader van de meisjes. Ik ben sinds 4 maanden weg uit Villardonnel maar heb dit dorp in mijn hart gesloten, wat er ook gebeurt is deze mooie begintijd van mijn emigratie neemt niemand me meer af. Merci Villardonnel!

DSCF6776fakkeloptocht villardonnel (2)DSC05087fakkeloptocht villardonnel (3)Pictures14DSC04772-bewerktdanse du buffatiere villardonnel 3 2013 s

5 thoughts on “Merci Villardonnel

  1. Wat vreselijk leuk om te lezen,ik kan t helemaal meevoelen.Al kennen wij elkaar niet.Ook ik ken de weemoed,bepaalde plekken in Frankrijk zitten diep in mijn hart verankerd..verdrietige en pijnlijke herinneringen nemen dat niet weg.Je bent goed bezig …

Reactie? Graag!

