Mariage.

wedding lee and claire -54Ik had het in Nederland al 2 keer mogen doen, een  bruiloft fotograferen, dus helemaal nieuw was het niet. Toch blijf ik het spannend vinden, zo’n bruiloft, nachtmerries heb ik van te voren. Een hele verantwoording want stel dat de foto’s mislukken, je kunt het niet zomaar even over doen toch? Ik ben een tijdje terug benaderd door een Engelse vriend van ons hier, zijn zoon wilde graag in Zuid Frankrijk trouwen en of ik dan eventjes de foto’s wilde maken. Slik. Netjes verteld dat ik een amateur ben, geen professionele trouwfotograaf, en voorbeeldjes van mijn vorige trouw shoots gestuurd. Ik kwam er niet onderuit. Ze wilden mij. Oké dan. 3 x is de datum verzet want de papierwinkel in Frankrijk wilde niet mee werken maar afgelopen maandag was het dan toch zover; er kon getrouwd worden. Het weer werkte mee, het was droog, niet koud, wat bewolkt en een beetje wind. Een super relaxte bruid en bescheiden aanstaande en een heel klein intiem gastenlijstje, wat wil een mens nog meer. Verschillende locaties, ik moest de bruid ophalen in Aragon, een dorp waar ze de nacht doorbracht in het huis van kennissen. Paar foto’s van de bruid maken en schoonmama even voorzien van plaknageltjes. Er komt wel meer kijken bij een fotoshoot dan plaatjes schieten alleen! Leuk om tussendoor een hand en spandienst te verlenen. Dan op naar Fontiers-Cabardès waar de plechtigheid buiten op het grasveld plaats zou vinden. Ideaal qua licht en ruimte! De wind speelde met de sluier van de bruid en dat zorgt weer voor leuke foto’s. In het gras paarse krokussen tussen de vallende herfstbladeren, hoe gek is dat. Dan een glaasje champagne met de burgemeester en op naar locatie 3, een prachtige openbare chateau tuin in Villegly. Stiekem hadden we al gehoopt dat we een paar foto’s op het balkon van het chateau mochten maken en bij het vragen mochten we zelfs in verschillende kamers foto’s maken, geweldig! Daarna op naar het ouderlijk huis van het kersverse bruidspaar voor een lekker stuk Engelse bruidstaart en daarna moe maar voldaan naar huis…

Ik blijf het bijzonder vinden op zo’n bijzondere en intieme dag van mensen aanwezig te mogen zijn en te proberen die mooie momenten vast te leggen, al is het ook wel een hele uitdaging! Het is wel super om dat hier te doen, het licht is anders, de omgeving prachtig. Op deze manier wil ik er iedere maand wel een paar doen!

wedding collage

9 thoughts on “Mariage.

  1. Prachtig!!

    In het gras paarse krokussen tussen de vallende herfstbladeren, hoe gek is dat. Die lijkt mij echt heel apart en ik denk ook heel origineel.
    Natuurlijk kan je hier niet alle foto’s laten zien.

    Ik kan mij helemaal voorstellen dat je er eerst nachtmerries van krijg.

    Leuk dat er weer een blogje is.

    Gr. Debby

  2. schitterend.waren de foto’s! allemaal zwart-wit of heb je ook nog kleurenfoto’s gemaakt? ik zou er ook niet van kunnen slapen maar dat kan jij voortaan wel doen want het resultaat is prachtig! dikke 10 !!! ervoor. gr.marijke

  3. Hoi Elly,
    ‘T is dat ik niet zoveel met het huwelijk op heb, maar anders…
    Prachtige mooie foto’s, moet gezegd worden dat het ook wel een schitterende bruid is 😉
    Fijn weekend en vriendelijke groetjes,
    Cilia

Reactie? Graag!

