Bah.

moi sIk zou niet mogen mopperen. Niet zeiken ook, ik bedoel, ik woon in Zuid Frankrijk,de zon schijnt, de tuin ziet er super gezellig uit, de kinderen hebben vakantie en toch heb ik het niet naar mijn zin. Zo. Dat is er uit. Waarom niet? Omdat ik vanmorgen mijn husband weer naar het vliegtuig heb gebracht, richting Nederland. Je zou denken dat ik het gewend ben zo ondertussen na 8 maanden, maar dat is niet zo. Ik blijf het klote vinden. Getver. Het wordt nu toch wel eens tijd dat hij voorgoed hierheen komt, maar dat kan nog even niet. De verhuur van ons huis schiet niet op en tot die tijd blijven die lasten gewoon doorlopen en dus moeten er inkomsten zijn. Ons fijne Hollandse huis begint het bekende blok aan het been te worden. We  overwegen het toch maar te gaan verkopen al is dat ook niet 1,2,3 voor elkaar tegenwoordig, maar we moeten knopen gaan doorhakken. Anyway. Er zitten ook voordelen aan zo’n relatie op afstand maak ik mezelf wijs, je hebt elkaar meer te vertellen, bent een stuk amoureuzer als je bij elkaar bent en waardeert elkaar meer. Maar da’s dan ook alles. Het schept letterlijk en figuurlijk ook meer afstand, we zijn niet meer zo betrokken bij elkaars doen en laten en dat is lastig voor ons gezien dat wij heel veel samen deden. Soit. T is niet anders. Even doorbijten nog….

17 thoughts on “Bah.

  1. Zoals je weet heb ik zo’n halfjaar gehad en ik herken wat je schrijft. Ik voelde de afstand, de oppervlakkigheid erin sluipen. Je doet je best de ander zoveel mogelijk op de hoogte te houden, maar feit is dat ze toch heel veel missen.

    Daarbij had ik er last van, dat ik de momenten dat hij er was, het per se gezellig wilde hebben. Ik kropte dus vervelende emoties op, uitte dat niet naar hem, waardoor eea erg geforceerd werd.

    Ergo: ik heb met je te doen. Echt.

    take care, liefs,
    S.

    • Klopt Klief, en in de weekenden moeten er ook hier dingen gedaan worden die je dan niet doet omdat dat niet gezellig is, en dus blijft liggen… komt goed hoor, moest even stoom afblazen!

  2. dit is zeker vervelend voor je.de eerste maanden had je veel te doen alles regelen enz. nu alles zo”n beetje geregeld is weet je toch dat je met johan daar samen hoort te zijn.maar kop op.je doet het goed .en alles komt goed.groetjes Marijke.

  3. Kop op! Er komen geheid andere tijden…
    Ik begrijp je best wel en vind het erg knap dat je het zo volhoud.
    Probeer in tussentijd zoveel mogelijk van de ‘voordelen’ te genieten 😉

    Groetjes,
    Cilia

  4. Dit moet inderdaad knap lastig zijn, Elly. Troost je met de gedachte, dat een oplossing zich onverwacht kan aandienen en elke dag je dichter brengt tot je einddoel. Je kan het!

  5. Het is zeker bah. En ik kan mij het zo voorstellen dat het steeds moeilijker wordt om tijdelijk afscheid te nemen. Je zou denken dat het in het begin moeilijk is maar juist andersom is waar. Moet zeggen dat jullie het nog knap doen hoor, petje af. Fijn dat jullie aan het bedenken zijn hoe dit sneller op te lossen. Ik had eigenlijk wel verwacht dat jullie het huis konden verhuren, er is toch huurnood in Nederland? Ook dat brengt wel risico’s met zich mee lijkt me zo.

    Hou vol, het kan zomaar ineens anders zijn.

    Liefs Debby

  6. Ik leef al 6 jaar op precies de tegengestelde manier; 24/7 samen. Volledig op elkaar toegewezen, onmisbaar voor elkaar. Toch begrijp ik je ‘Bah’ helemaal. 3 Maanden zonder, 3 weken zonder.. en dan komt dat Bah vanzelf om de hoek.
    Vertrouw maar op de toekomst, het komt weer terug, echt! Dit is alleen een overgangsfase. Wat je ‘Bah’ niet minder maakt, ik weet het!
    Kusje

  7. hai,
    ja joh ik geloof dat het nooit zal wennen. steeds weer dat afscheid nemen. wordt alleen maar moeilijker. maar ook hier zal best wel een eind komen. ik weet er ook alles van “van afscheid nemen” ik wens je sterkte, maar mss gebeurd het wel eerder alsdat je verwacht.
    liefs van mij

Reactie? Graag!

