Tante Tilly

DSC08100

Ik ben wat stilletjes op het blog de laatste tijd, u moet het mij maar niet kwalijk nemen. Als ik na 9 dagen afwezigheid mijn echtgenoot weer in de armen mag sluiten, dan laat ik even niet meer los, zo’n dag of 3. Dan laat ik u gewoon gruwelijk even aan de kant staan. Arrest me. Daarnaast gebeurt er weer eens ontzettend veel, soms zo veel dat ik even de tijd nodig heb om daar een verhaal van te maken, ik wil u namelijk niet een kantje of 3, A4 voorschotelen, dat gaat  vervelend lezen op den duur. Enfin. Wat gebeurt er allemaal. U weet dat ik Franse les heb van mijn buurvrouw Annette. Die, naast dat ze vreselijk aardig is, ook nog eens prachtige schilderijen maakt. En les geeft, hier, in ons dorp, in de foyer. Volgens mijn echtgenoot werd het tijd dat ik daaraan ging deelnemen. De schrik sloeg me om het zwakke hart. Moi? Ja jij. Dat was echt wat voor mij, zei het monster. Ik zag mezelf nou niet zo gauw zitten tussen de andere 16 Picasso’s en Mondriaans met mijn gekriebel. Maar wat doet die gek? Hij vraagt gewoon aan Annette of ik er nog bij kan, bij haar les. En dat kan. Graag zelfs. Stotterend en haperend zei ik dat ik ernogevenovernawildedenken…. Vandaag sprak ze me aan. Je komt donderdag he, ik zou t echt leuk vinden! Ehm, nou oke, vooruit dan, zei ik., want stiekem lijkt het me toch wel heel interessant. En eng. Maar goed, zo komen we op het volgende: Het leek ons wel een heel tof idee om in onze B&B de mogelijkheid te bieden om schilderlessen van Annette te geven, workshops. Zo speken wij een nieuwe doelgroep aan en kan zij haar lesgeven verder uitbreiden, wat ze hartstikke graag wil. Ze was gelijk dolenthousiast. Dus. Ben ik druk bezig om daar weer vorm aan te geven, een plan op te stellen en een programma in elkaar te draaien. Houd me van de straat zullen we maar zeggen. Verder gaan de boekingen voor de B&B boven verwachting, de eerste gasten komen volgende week en dan moet er nog gauw wat af geklust worden, menuutjes worden verzonnen en andere voorbereidingen worden gedaan. Verder zijn we met nog wat plannetjes bezig om echtgenoot zo snel mogelijk naar La Douce te laten verhuizen, maar daarover vertel ik een andere keer meer. Ik ga nu met de voetjes op de tafel, met een wijntje me druk maken over mijn debuut als Van Gogh in spé. Ik wens u nog een fijne avond! Zon

11 thoughts on “Tante Tilly

  1. Dat moet lukken Elly! Gevoel voor kleur, sfeer, licht en compositie heb je al (kijk maar naar je schitterende foto’s). Succes en veel plezier.
    groetjes Hanneke

Reactie? Graag!

