Wauw!

carnaval limoux s (14)2

Vandaag afgesproken met Otteline en vriendin Christine want dochter Dèmi had een paar nachtjes gelogeerd en moest natuurlijk weer opgehaald worden. Omdat er in het stadje Limoux het langste carnaval te wereld gevierd word- van januari tot half maart- en ik dat nog niet gezien had leek t me handig in Limoux af te spreken, zo’n beetje halverwege voor ons allebei. Zo sloegen we twee vliegen in één klap so to speak. Wauw. Ik heb mijn ogen uitgekeken! Prachtige kostuums, swingende muziek ( het thema vandaag was carnaval du monde) van Braziliaans tot renaissance en buikdanseressen. Geweldig! De sfeer was vrolijk, gezellig en relaxed en tussendoor, als er even geen parade was, was het heerlijk toeven in het zonnetje waar gewoon nog plek zat was. Ik heb me gek gefotografeerd, en de mensen namen heerlijk de tijd om voor me te poseren. Ook de meiden werden erbij getrokken, om te dansen en voor de foto. Ik ken iemand die het zomer carnaval in Rotterdam niet meer gaat missen. Moi. Wie, ik?

 

10 thoughts on “Wauw!

  1. Ooit was ik je volger en vandaag heb ik je gegoogeld en ben intussen bijgelezen.
    Wat fijn dat je je droom hebt waargemaakt. Ik heb genoten van je verhalen en blijf vanaf nu op de hoogte.

    Bisous
    Hermine

  2. Schitterend, mooie foto’s, wat zal dat genieten zijn geweest!! Ik ben nooit in Limoux geweest in die periode, zie enkel iedere keer de muurschildering en de entree van het stadje gebaseerd op het carnaval als we langs komen. Nu ben ik daar ook niet zo’n fan van, carnaval, maar dit is toch wel erg de moeite waard als ik dat zo zie!! Heb je hierbij ook nog een slokje Blanquette kunnen drinken? 😉

    • Ik ben normaal ook niet zo’n carnavals gek, als we het hebben over boerekielen en 4 dagen hossen en zuipen, maar dit was echt gaaf! Helaas, geen Blanquette voor mij, ik moest rijden, maar met een beetje mazzel gaan we dit weekend nog een keer, maar dan met echtgenoot erbij, en ga ik eens een Blanquette proberen! 😉

Reactie? Graag!

