Saint Valentin

st valentin

Yep. Ook in Frankrijk is het Valentijnsdag! Hoe vieren ze dat hier? Nou gewoon, met dezelfde commerciële gekte als bij ons. Fleurige bosjes bloemen die schreeuwend duur zijn, (maar dat zijn ze eigenlijk altijd hier) de winkels vol rood geharte chocolade vreetwerk –gatver- en lieve, corny, kaarten. Ook de etalages liggen vol met de mooiste en duurste cadeautjes om maar te bewijzen dat je –nog steeds- van je geliefde houdt. Ik heb niets tegen tradities hoor, leuk zelfs, maar moet dat nou allemaal zoveel geld kosten? Ik hou toch wel van mijn vent, al heeft hij geen cent te makken. En dat doe ik het hele jaar door. En dat weet ie ook. Want dat zeg ik gewoon tegen hem. En dat hij van mij houd hoeft hij ook niet te bewijzen, hij is op zich niet zo romantisch aangelegd maar soms verrast hij me spontaan, zomaar, zonder dat t Valentijnsdag is. Romantisch is voor mij dat hij mijn hand beetpakt tijdens het autorijden, of s ’morgens een lekker bakkie voor me maakt. Of zich de tandjes werkt om onze droom waar te maken, een deur voor me open houd of mij mezelf laat zijn. Dat betekent meer voor mij dan een bos bloemen of een doos chocolade. Sjit. Is dit toch een liefdes verklaring geworden. En dat op Valentijnsdag!

6 thoughts on “Saint Valentin

  1. Ik kreeg maandag een lieve e-card. Is 100x meer waard dan een kaart vandaag. Die ik overigens ook niet kreeg. Want ik wil per se niet meedoen aan nóg een commercieel circus.

    Je hebt helemaal gelijk met je blogje. Die dingen doen ertoe. Dat zijn de echte blijken van liefde.

Reactie? Graag!

