Franse muffins

Het leukste van een B&B is natuurlijk je gasten een beetje verwennen! Daarvoor moet je natuurlijk wel hier en daar wat uitproberen; Vandaag Franse muffins met spekjes, ui en kaas…. lekker bij het ontbijt, als lunch of voorgerecht of natuurlijk zomaar bij een goed glas wijnAfbeelding! (of 2) T is een blijvertje!

 

recept: (12 stuks)

oven voorverwarmen op180gr

  • 7 thl bakpoeder
  • 300 gr bloem
  • snufje zout
  • versgemalen peper
  • 3 eetl suiker
  • 1 gesnipperd uitje
  • 150 gr spekjes
  • 100 gr geraspte kaas
  • 2 eieren
  • peterselie
  • 300 ml melk

Uitjes en spekjes in een beetje boter bakken, alle droge ingrediënten en de kaas mengen in een grote kom. Melk, ei, ui en spek mengen en bij de droge ingredienten mengen. Goed doorroeren en in muffingbakjes of vorm doen, ongeveer 30 minuutjes in de oven. Voila.

 

14 thoughts on “Franse muffins

  1. Ziet er erg lekker uit,ik heb ze al aan Monique gegeven,kan ze dit weekend uitproberen,hahahaha……..
    Wij gaan half augustus naar Frankrijk,dan kan ik de kinderen hun eerste week op school meemaken voordat ik weer terug ga.
    Een beetje dubbel gevoel,maar nu kunnen we wat opbouwen voor ze.De details hoor je nog wel eens.
    Ik hoop dat het goed gaat lopen met de verhuur van jullie kamers,mooie site hoor.

  2. Dank voor je recept, ik heb ze zojuist gemaakt en ze waren heerlijk! Wordt ook hier een blijvertje, ik zal volgende keer eens een preitje en een paprikaatje toevoegen, lijkt me ook lekker!

Reactie? Graag!

