Gotcha!

verkouden

De laatste keer dat t me overkwam kan ik me eigenlijk niet heugen. Was t 10 jaar geleden? Langer? K weet t echt niet meer. Maar gisteren was ie er ineens, zomaar, zonder aankondiging of waarschuwing. Ik had om me heen natuurlijk wel de nodige signalen en ervaringen waar genomen, maar was – dacht ik- goed de dans ontsprongen. Had bepaalde personen buiten de deur gehouden, sommige mensen ronduit geweigerd in de buurt te komen. Het mocht niet baten. Ik werd wakker met spierpijn op plaatsen waarvan ik niet wist dat er überhaupt spieren zaten. Een hoofd dat gezellig bonsde op het ritme van mijn hartslag, boemboem….boemboem… Mijn neus deed gezellig mee, tsjoe..tsjoe… gelukkig ligt hier nog een mega pak servetjes voor de neus die maar blijft lopen. Als er sneeuw zou liggen op mijn kippenvel kon je daar met gemak een fijn sleeritje vanaf glijden. Wat voelde ik me lamlendig. En ik moest nog zoveel doen. Paracetamolletje er tegenaan gegooid, mocht niet baten. Geprobeerd te stofzuigen; geen succes. Ik heb me er maar aan over gegeven. Hup, op de bank. Dekentje, bakkie thee, tv op hersenloos programma. Avondeten van de patatzaak voor het gezin, ik een boterhammetje. Stomme griep.

 

5 thoughts on “Gotcha!

  1. Heb even weer bijgelezen, fijn dat het goed gaat met Zöe, flink balen dat je de griep hebt :S Hopelijk ben je weer snel op de been en kunnen jullie gauw terug naar huis!

    Groetjes Maris

Reactie? Graag!

