Bijna….

Marrakech woman

…bijna ga ik weer naar huis. Nog iets meer dan een weekje. Terwijl  dikke sneeuwvlokken steeds sneller naar beneden dwarrelen in de tuin hier, zit ik met hoofd en hart alweer in Frankrijk. Er gebeurt veel momenteel, zoveel dat mijn hart onregelmatige ritmes in borst en keel roffelen, kan geen kwaad volgens de huisarts, is gewoon wat stress. Nog een restje stress van de operatie van Zoë, met wie het overigens erg goed gaat, ze heeft afgelopen vrijdag een controle gehad en alles zag er mooi uit. Ze kan iedere dag meer, is nog wel snel moe, maar dat is logisch. De laatste controle is de 28ste, daarna mag ze weer naar Frankrijk. Een toefje stress zit m in het feit dat iemand onze shop wil overnemen! Al heel snel. Dat betekent dat Jo ook voorgoed naar Frankrijk kan, niet meer heen en weer hoeft te reizen en dat we weer samen kunnen zijn. Hoe koel is dat. Dinsdag weten we het zeker….   Ook zijn tijdens ons verblijf hier 3 van onze super schattige maar o zo bewerkelijke Bengalen kittens geadopteerd door nieuwe blikopeners. Eentje mag weer mee terug naar La Douce, onze Dushi. Joëlle vind het moeilijk weer terug te gaan, niet zo gek na een paar weken chillen met vrienden en vriendje, maar het is niet anders. Ons huis hier is nagenoeg klaar voor nieuwe bewoners, vreemd idee dat we het komend jaar hier niet meer terecht kunnen maar het bespaart een hoop kosten zo.  Verder hebben we ontzettend veel zin om te gaan starten met de B&B, nog even wat formaliteiten en wat aanpassinkjes en dan hopen we er klaar voor te zijn.

Het is gek om weer in Nederland te zijn, ook wel vertrouwd, maf hoe snel je weer in je oude ritme en gewoonte bent eigenlijk. Heerlijk om mijn kleinkinderen weer te mogen knuffelen, te kletsen met de grote kids, te eten met vrienden. Lekker om even het makkelijk te doen met een broodje kebab, patatje speciaal en afhaal roti, maar ik ben er toch echt wel aan toe om weer naar huis te gaan!

17 thoughts on “Bijna….

  1. hey weer een nieuwtje. jullie zaak mss verkocht. hoop het voor jullie. ben blij dat het met zoe goed gaat. zou fijn zijn he als jo ook weer bij jullie kan gaan wonen. hoop je nog wel te zien. ik hoor het wel als je ff tijd heb meis. snap dat je het heel druk heb. liefs van mij

  2. Je hart maakt gewoon af en toe een vreugdesprongetje extra, dat mag ook wel nu er zoveel positieve dingen op jullie pad komen!! Hopelijk gaat de overname van de zaak door, zou super voor jullie zijn. Ik zal duimen morgen!

  3. Fijn om te horen dat het goed gaat met zoë. En de zaak verkopen gaat ook ineens snel zeg. Maar l iets nieuws opbouwen is ook mooi om te doen. En joh de tatto zaak werd een succes dus dan zal de B&B ook wel een succes worden. Nou hopen naar dinsdag groetjes carola martin

  4. Wij hebben je blog de afgelopen maanden veel gelezen,heel fijn om te horen dat het erg goed gaat met je dochter(mijn broertje zijn zoontje heeft in december ook een hart operatie gehad,gelukkig ook erg goed gegaan)
    Wij verkeren ongeveer in de zelfde situatie als jij al gedeeltelijk heb meegemaakt.
    Mijn vrouw en twee dochters gaan in september boven hun aangenomen oma/beste vriendin wonen ,20 minuten van SaintGaudens en 45 min van Toulouse.Ik blijf dan in Nederland 3 weken per maand werken en ga dan 10 dagen naar ze toe.
    Wij hebben ook erg getwijfeld,maar we krijgen erg veel steun van onze allerbeste vrienden Mickey en Theo,we gaan met hun hulp een grote oude boerderij restaureren en de kinderen krijgen van Mickey extra franse les.
    Heel erg bedankt voor alle adviezen over de te nemen stappen en de scholen over de kinderen(onze dochters zijn ook 13 en 8 jaar)
    Mocht je ons nog extra tips kunnen geven over de scholen,dan horen we het graag.
    Groetjes,
    Andre,Monique,Mandy en Gysa

    • Hai allemaal!

      Wat gaaf dat jullie de stap gaan nemen, spannend ook! Fijn om te lezen dat jullie iets aan mijn blog hebben (gehad), daar ben ik de blog ooit voor begonnen namelijk! Ik ben benieuwd hoe jullie dochters tegen het avontuur aankijken? En vooral de dochter van 13? De onze baalt als een stekker momenteel want overmorgen vertrekken we weer naar Frankrijk…. Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes, en zou het leuk vinden als jullie me op de hoogte houden van jullie nieuwe leven!

      groetjes, Elly

      • Hallo Elly,
        Onze dochter van 13 vindt het nu nog erg leuk,dat zal volgend jaar wel wat minder wezen.(gelukkig heeft ze nog geen vriendje,hahahahaha)
        Hoe gaat het met jouw dochter van 13,kan zij zich al redelijk redden op school,of moet zij misschien een jaar over doen(daar hebben ze ons voor gewaarschuwd)

        Groetjes,

        Andre

Reactie? Graag!

