Anoniem

07082011-DSC00584-bewerktAls je blogt, krijg je reacties. Super. Dat maakt het bloggen leuk. Niet alle reacties zijn altijd positief, en dat is maar goed ook, aan ja knikkers en kudde schapen heb ik de pest, als je het niet met me eens bent heb ik graag dat je dat gewoon zegt/schrijft. Daar heb ik wat aan namelijk. Ik heb alleen niets met “anoniem”, ik vind anoniem een beetje negatief, een beetje stiekem zelfs, alsof anoniempje niet de opzet heeft eerlijk te zijn, maar een beetje hatelijk, een beetje vervelend. Gisteren vroeg ik feedback op mijn nieuwe blog over onze op te zetten B&B. Ik kreeg heel veel reacties, variërend van veel succes tot verbeterpuntjes en taal fouten, de laatsten netjes via een PB of mail, niet op de site zelf, wel zo netjes.  Heel fijn! Mijn dank daarvoor, ik kon er werkelijk wat mee. Er zat ook een anoniempje tussen met een heel verhaal over vergunningen en voorschriften en waarschuwingen. Ik ken anoniempje waarschijnlijk niet irl, en anoniempje mij niet, daarom vind ik het zo vreemd dat anoniempje doet alsof het weet hoe ik me voorbereid heb, welke vergunningen ik al dan niet heb geregeld, hoe lang ik bezig ben met de voorbereidingen. Het gaat ervan uit dat ik eergisteren heb besloten een B&B te beginnen, een matras in een hoek heb gepleurd en de deuren open heb gegooid. Of zoiets. Even heb ik nog gedacht dat anoniempje mij misschien wilde helpen. Maar toen kwam mijn aversie tegen de status van de hulpverlener weer om de hoek kijken: Anoniem. Als je oprecht wilt helpen doe je dat niet anoniem in mijn ogen. Ik heb dan ook besloten de reacties van anoniempje te verwijderen, vond het niet zo professioneel staan op de nieuwe site. En ik kon er niets mee.

Goed, dat even gezegd te hebben gaan we weer over tot de orde van de dag. Vandaag vlieg ik met de meiden naar Nederland, voor de operatie van Zoë. Dinsdag wordt ze opgenomen, woensdag geopereerd. Ik voel de spanning stijgen, het worden een paar zenuwslopende weken ben ik bang. Ik probeer iedereen op de hoogte te houden via blog en facebook als ik de kans krijg, ik weet dat er meegeleefd wordt en waardeer dat zeer! Tot snel!

16 thoughts on “Anoniem

  1. Amen. Ik heb ook niks met anonieme reacties. Om die reden moeten die ook eerst gekeurd worden door mij. Ik check altijd even IP enzo. Geen zin in flauwe opmerkingen van iemand die ik niet ken of zichzelf niet bloot durft te geven.

    Sterkte darling! Zal aan jullie denken de aankomende weken! Dikke kus.

  2. Veel sterkte in NL. Heb je net een email gestuurd via het B&B emailadres. Maar dat komt later allemaal wel weer. Fingers crossed en kom snel terug naar Frankrijk met de hele en gezonde bups.

  3. Hoi Elly,
    Zoals je waarschijnlijk begrijpt heb ik, nieuwsgierig als ik ben, gelijk eventjes een blik op je site geworpen en zag anoniempje zijn/haar reactie ook staan. Groot gelijk dat je hem verwijderd hebt. Ktitiek is leuk, maar moet wel opbouwend zijn, is mijn mening. Ook vind ik dat, zoiets niet thuis hoort op een website.
    Gewoon lekker verder gaan met jullie plannetjes, ziet er allemaal veelbelovend uit en wat een pracht plekje zeg!
    Een goede vlucht naar Nederland en voor volgende week, heel veel sterkte.

  4. Ik weet niet hoe ernstig de operatie is, maar in ieder geval veel sterkte! Ik was al bang dat je op mij reageerde, omdat ik per ongeluk “anoniem” was, dat gebeurt helaas ook ;), ik dacht dat ik was ingelogd, maar de reactie was goed bedoeld 🙂

    • Nee joh!! Het gaat om een reactie op de B&B blog, en die reactie heb ik inmiddels verwijderd! Er zijn hier wel meer mensen die anoniem reageren, maar die zetten gewoon hun naam eronder, of even later, als t per ongeluk gaat, zoals jij 😉

      Dank je wel, het is een vrij ernstige hart operatie, maar we gaan ervan uit dat t goed gaat. Positief denken.

  5. De komende weken zullen niet makkelijk voor je zijn, Elly, maar je weet het, he, ik denk aan jullie en het kaarsje brandt.

    Persoonlijk vind ik dat je teveel credits weggeeft aan anoniem, ik snap het wel: En anoniem en je onterecht aangevallen voelen, twee dingen die je raken, maar JIJ weet toch hoe het zit?

    Gr. van Betty

Reactie? Graag!

