O néé hè, niet nog een B&B….

Jep,DSC02390dus wel.. Ook wij beginnen een bed & breakfast in Frankrijk. Niet ons originele plan, ik weet het, maar soms lopen de dingen zoals ze lopen, en moet je je plannen bijstellen of veranderen, wat op je pad komt  ligt in de weg, en dan kun je er star overheen stappen, of het oprapen en er iets mee doen. Ik geloof er heilig in dat alles gebeurt met een  reden, en het bewonen van een groot huis in Frankrijk, met 3 grote, extra slaapkamers met fabuleus uitzicht op de momenteel besneeuwde toppen van de Pyreneeën, die kamers schreeuwen om gasten. Ook de inspiratie die ik hier in de keuken opdoe vraagt om nieuwe lekkerbekken, en we kunnen niet wachten om mensen te laten proeven hoe de plaatselijke Cabardès wijn smaakt!  Tot zover allemaal nogal standaard.

view pyrenees s

Waar gaan we ons dan in onderscheiden van andere B&B’s?

Met onszelf. Simpel. Wij zijn namelijk niet standaard. We zijn creatief, tatoeëren, fotograferen, zijn sociaal en soms een beetje vreemd. We hebben wilde plannen voor de kamers, die moeten een thema krijgen; Misschien een beetje rock ‘n roll, een vleugje glamour, zwoel boudoir,  heel erg Frans of juist weer niet? We bubbelen, bruisen en borrelen van de ideeën!. Voorlopig zijn de huis frankrijk (5)kamers prima zoals ze zijn, en nu ik toestemming heb van de eigenaar om de Chambre d’hôtes te mogen beginnen wil ik ze nog even wat knusser maken, wat praktischer ook. Denk waterkokertje, fauteuiltje etc.. Ons budget is beperkt, maar daar hebben we in ons verleden wel vaker last van gehad, het maakt mij in ieder geval  vindingrijk.

We willen onze afkomst niet verloochenen, en de mogelijkheid bieden om  tijdens een weekend of weekje Zuid Frankrijk te tatoeëren; stel je eens voor dat je tegen de prijs van eenDSC02296 dag sessie tatoeëren  gewoon een lang weekend   in Carcassonne het citadel bezoekt,  op een terrasje in het zonnetje zit, wandelt in de Montagne Noire, een strandwandeling in Narbonne maakt en daarna weer thuis komt met een nieuwe prachtige tattoo! Hoe cool is dat!

U houdt helemaal niet van tattoos?

Geen punt hoor, wij discrimineren niet. Iedereen is welkom. Dus ook kinderen. We hebben de ruimte, een kinderbedje en kinderstoel, en met plezier plaatsen we een extra bed  op de kamer. Ontbijt word natuurlijk inclusief, en er is een mogelijkheid om met ons aan te schuiven en te eten wat de pot schaft. Tegen een redelijke vergoeding weliswaar, maar dat zal het waard zijn!

Ook motorrijders willen we graag ontvangen, onze garage heeft genoeg ruimte om deze beauty’s veilig te kunnen stallen, en de omgeving is geweldig om te toeren! We hebben er enorm veel zin in, en zodra we terug zijn uit Nederland gaan we de mouwen eens flink opstropen, we willen in maart van start gaan!

We’ve got it all figured out. (denken we…)  Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

30 thoughts on “O néé hè, niet nog een B&B….

  1. Heerlijk vooruitzicht, en alsjeblieft , inderdaad zoals jullie zijn , van die anderen zijn er al genoeg om uit te kiezen. We zijn benieuwd

  2. Het klinkt super en met jullie enthousiasme zal het zeker lukken, laat ik totaal niet reislustig zijn (oftewel heb onwijs last van heimwee) maar anders wist ik het wel. De omgeving lijkt mij super en jullie gezin erg gezellig en geen dertien in een dozijn, ik ben blij dat ik daar via deze weg van kan mee genieten maar hoop voor jullie dat er ook veel mensen in real life van mee kunnen genieten, kortom ik wens jullie onwijs veel succes met jullie nieuwe toekomstplannen!

    Groetjes Maris

  3. Ik had al een donkerbruin vermoedden dat het iets met Frankrijk te maken had, hahaha… Nou zeg, heel veel succes ermee. Altijd leuk om weer nieuwe plannen te hebben…

  4. Wat ontzettend gaaf voor jullie!! Heel veel succes met al jullie plannen! Ik ken het gevoel van overstromen van ideëen, nu kan je het ook werkelijk waar gaan maken( wij ‘nog’ niet….) Het gaat vast allemaal goedkomen. En wie weet komen we een keer die kant op, ben reuze benieuwd!

  5. Ellyyyyy!!!, wat leuk, wat ben je toch ook een creatieve duizendpoot, hm, van die motorrijders zal ik maar niet aan Niek vertellen, de rest wel hoor.
    Maar….alvast heel veel gasten en succes gewenst en Heidi zal ik dan op de hond passen?
    Hart. groeten van Betty

  6. Klinkt goed. Niet meer plannen om een andere woning te zoeken? Dit wordt/blijft het voorlopig?
    Misschien kleinschalig wat streekproducten verkopen aan de gasten? (loopt misschien helelmaal niet, maar ik ben daar wel altijd gevoelig voor. Vind het altijd leuk om wat lekkers uit de vakantieregio mee naar huis te nemen.)

    • Voorlopig geen andere woning, misschien wel helemaal niet, wie zal het zeggen…
      Streekproducten zijn tof, eens kijken of ik een dealtje kan maken met de producenten ervan! Dank voor je bijdrage! 😀

  7. hahaha wat een energie. frankrijk doet je goed he. nou meis wens jullie super veel geluk met alles. minder leuk is: waar moet ik heen dan als ik met pensioen ga. zou toch bij jullie vertoeven?? hahaha zet mijn tent wel op in je tuin. succes en we zien elkaar in holland, hoop ik
    love you

Reactie? Graag!

