Wist U dat….

autumn sun

  • t vandaag prachtig weer was, en dat dat wel vaker zo is hier?
  • t ook echt herfst is, met zo nu & dan regen, mist en kou?
  • de datum voor ons tv debuut bekend is?
  • dat 10 december op ned 1 om 22.15 zal zijn?
  • Ik dat best spannend vind?

aflevering 2 - Elly en John Schuurman

  • ze hier “oui” niet uitspreken als “wie”maar als “wèh”?
  • mij dat zomaar opviel?
  • ondanks dat ik gek ben op muziek, ik hier bijna geen muziek speel?
  • ik de stilte de meest rustgevende muziek vind die er is?
  • ik 3 Bengaalse kittens te koop heb? 2 katers en een poes?
  • ik vorige maand zomaar 7 foto’s heb verkocht?
  • een paar kilo ben kwijtgeraakt?
  • ik daar zeer content me ben?
  • terwijl ik toch aardig wat wijn wegslurp?

quiche broccoli

  • en quiches en taartjes bak?
  • Ik nu een pasta met zalm in elkaar ga flansen?
  • de kinderen namelijk honger hebben?

Hasta la pasta dus!

19 thoughts on “Wist U dat….

  1. De dochter (3 jaar) van onze franse vrienden zei, toen mijn man er een “wèh ” uitgooide:
    ” Nicolas, c’est une vache qui dit wèh” , we doen het nooit meer!

    • Klopt, ik heb het de leraar van mijn kids gevraagd, en hij zei me dat t niet zo “beschaafd”was om te doen. Toch hoor ik het iedereen om me heen doen, je gaat er vanzelf op letten, gek is dat.

  2. Fijn dat het zo goed gaat. Heb je die foto’s aan fransen in Frankrijk verkocht? Je zou ze moeten kunnen aanbieden als ansichtkaarten. Ze zijn echt heel mooi. Probeer eens bij Nouvelles Images. (Is franse kaarten site/uitgeverij als je dat zou willen natuurlijk). Ben benieuwd naar de uitzending. groetjes Hanneke

    • Die foto’s heb ik niet aan (alleen) Fransen verkocht, de meeste zijn naar andere landen gegaan. Ik heb eens gekeken bij nouvelles images, maar boy! Die vragen echt wel top werk hoor! Ik denk niet dat ik daar geaccepteerd ga worden, maar ik zal het eens proberen! Bedankt voor de tip!

  3. zodan dat was een hele waslijst van “wist je dat”haha. je houd 1 kitten zelf dus. je wandelt zeker veel dat je afval. ben jaloers!!! bij mij komt het er alleen maar bij. ben gestopt met roken. maar niet getreurd. gaat me 1 x lukken hahaha. is het 1 uitzending? of komen er meerderen. ga het opnemen en kijken, dus dubbel op. ben blij dat je het zo goed kan aarden daar. heb nu ook skype he, dus als we elkaar toevallig eens samen treffen op de pc dan kunnen we ook skypen. nou meis een dikke kus voor jullie daar. liefs en i love u

    • Hoi meis, nee, het is maar één uitzending, van een kwartiertje denk ik, we zitten in een uitzending met nog 2 andere verhalen van andere mensen. Goed hoor, dat je nog steeds gestopt bent met roken, knap! We skypen gauw weer eens he? kus!!

  4. Hallo Ellie, Ik ben ruim een half jaar geleden toevallig via een ander Frans weblog op jouw site terecht gekomen en je blijven volgen. Heb al 20 jaar een boerderijtje met veel grond in de buurt van Dijon dat we zelf opgeknapt hebben. Ik had de datum van de tv-uitzending genoteerd, maar kan bij de programmering op Ned 1 niets vinden. Klopt het wel?
    Groetjes, Mieke

      • Keek toevallig nog even op je site en zag je laatste blog. Ik was er vanuit gegaan dat het een uitzending van Ik vertrek was. Fijn dat het nu duidelijk is. Ik laat nog wel een keer wat van me horen. Groetjes.

Reactie? Graag!

