Bijzondere ontmoetingen: Martine.

foto

Als je logt krijg je –als het goed is-  volgers en wordt je zelf meestal ook volger. Voor mij begon het loggen nu bijna 3 jaar geleden, en ik verslond echt alle blogs die over het emigreren naar Frankrijk gingen. Zo ook de blog van Martine, die samen met haar man een paradijsje in Frankrijk kocht en daar soms letterlijk aan het overleven is, en daar zeer openhartig verslag van doet. We hadden elkaar al eens ontmoet, toen wij nog in de nadenk fase waren, zij was toen even in Nederland en bezocht ons om haar oude tattoo wat nieuw leven in te laten blazen, en wij hingen aan haar lippen om haar ervaringen in Frankrijk te horen. Alhoewel hectisch toen, was het een gezellig bezoekje, en via mail en weblogs hielden we contact. Toen we eenmaal in Frankrijk gearriveerd waren werd het contact uitgebreid met telefoon gesprekken. Leuke, bemoedigende, openhartige gesprekken, bijzonder, omdat we elkaar eigenlijk niet zo heel goed kende, maar toch was het vanzelf vertrouwd. Kattenlover als ze is wilde ze heel graag op kraambezoek komen toen onze Miss haar kittens kreeg, en toen Jo een weekend niet naar huis kwam leek mij dat een uitgelezen moment Martine uit te nodigen voor een girls only lang weekend. Ze kon de break goed gebruiken, dus ja, ze kwam! Best wel spannend, ik bedoel, je gaat een aantal dagen met iemand doorbrengen die je niet zo goed kent, en ik ben een persoon die zich vrij snel irriteert aan mensen om me heen… Als dat maar goed gaat… En goed ging het! We hebben heerlijk zitten bomen, gelachen, de nodige door Martine in haar kelder gevonden en meegebrachte wijntjes en bubbels genuttigd, met ehm, verschillend resultaat..(1988 is niet ‘mijn’ jaar vrees ik…Knipogende emoticon)  Ook mijn wijnvoorraad hebben we grondig onderzocht. Het was erg relaxed allemaal, eten wanneer we honger kregen, een tripje naar de KFC met de kids, een dolle rit in de 4×4 van Martine, geweldig. Meiden gemeut met make-up en pincet, compleet met spontane foto shoot. Andere momenten deed zij lekker haar ding, en ik het mijne, we zaten elkaar niet in de weg. Ik had niet het gevoel dat ik haar moest vermaken, het ging vanzelf en natuurlijk. Ook de meiden zijn weg van haar, vinden haar supercool! Daags na het bezoek kreeg ik een uitgebreide email van haar, met dezelfde gevoelens over de logeerpartij, fijn. Ik vind het wonderlijk dat twee zo verschillende mensen, want dat zijn we, toch zo natuurlijk en relaxed in elkaars gezelschap konden zijn, zonder irritatie, zonder ongemakkelijke stiltes, zonder hooggespannen verwachtingen of onredelijke eisen, maar met een aantal dingen gemeen: We zijn vrouw, we wonen in Frankrijk. En verder konden we gewoon zijn wie we zijn; onszelf. Mooi. Dank Martine!

10 thoughts on “Bijzondere ontmoetingen: Martine.

  1. Glimgloeibloos… Niks meer aan toe te voegen…. 🙂 Supercool, ikkuh? giggle
    Ja, en die photoshoot, opgewaardeerd van EO-hoofd naar Veronica-meid (woorden van m’n lief hahaha) Ik geniet nog na en ooit zie ik je of jullie bij ons of mij.

Reactie? Graag!

