Tijd van de maand

U bent gewaarschuwd.Geërgerd

Ik wordt altijd erg emo rond deze tijd. Normaal uitte zich dat in het uitschelden van mijn gezin, afsnauwen van winkelpersoneel, tierend de rommel in huis opruimend en de ogen uit mijn kop jankend me irriteren aan alle vette vingers op de deuren, al het onrecht wat me aangedaan is en een zielige aflevering van kabouter plop op t.v. Boehoe.  Geen enkele vorm van voedsel is veilig, ik moet en zal me volproppen, en was er niets in huis dan bleef ik zoeken, net zolang tot ik ergens, in een lang vergeten hoekje een potje gebakken uitjes o.i.d. – ver over datum natuurlijk- vond en dat met smaak tot de laatste kruimel opvrat. Zonder te delen met wie dan ook. Duh. Boze emoticon

Gisteren voelde ik m alweer hangen, die bui. Het huis moet en zal schoon, iwineleaves in the autumn smallneens zie ik overal stof en vlekken. Poets, poets, dweil, was, doekie hier, doekie daar. Wat een geluk heeft mijn gezin, man 1236 km ver weg en kids van 9 tot 5 op school! Ze ontsnappen zo maar mooi aan de tirannie van mijn blije periode. Egoïsten. Vandaag weer tijd voor de wekelijkse boodschappen. Voordat ik van ons dorp bij het volgende dorp ben zijn we 7 km aan het rijden. Voor me, naast me, achter me strekt er zich een landschap uit van bergen, dalen, kronkelweggetjes, glooiende velden, pijnbomen en wijnvelden, waar Meneertje herfst s ’nachts  honderden blaadjes beschilderd in de prachtigste kleuren geel, oranje en rood. Iedere nacht komt ie terug en schildert ie er weer een zootje, de stiekemerd. Het is alsof je door een schilderij rijdt. Ik roep dan ook altijd lyrisch, iedere keer als we daar rijden: “Mooi hè?” Terwijl ik het zelfde stukje nu toch al zeker 50 keer heb gezien. Tijdens de 7 km vandaag dacht ik: “Stel dat ik hier weg zou moeten, wat dan?” De schrik sloeg me om het hart. Néééé! Dat nooit! Ik wil niet weg! T’is hier zo mooi, en geweldig en prachtig en ik ben zo gelukkig en voel me zo goed en en…  Achter mijn ogen voelde ik ze ineens prikken, die gladjakkers. Huilende emoticon Langzaam voel ik ze kriebelen, over mijn wang, via mijn neusvleugel zo op mijn lip. Zout. Nou ja zeg. Zit ik daar in de auto, in me uppie, zomaar een potje te janken. Leuk hoor die hormonen.

Gauw naar huis. Wat te vreten zoeken. Er is genoeg, ik heb net boodschappen gedaan. Voor een hele week. gnagnagna

13 thoughts on “Tijd van de maand

  1. Nou, je kan niet alleen fotograferen,je kan nog schrijven ook ! Mes compliments ! Ik heb weer genoten en ja, met een kop thee met côte d’or met hele hazelnoot,nom, nom.

  2. in FR wonen troost toch ook lees ik 🙂 en we zijn bijna gelijk met die ‘blije periode’
    ik doe een wijntje meer vandaag.. en morgen… zondag ga ik weer normaal doen, denk ik….
    de emotie en die zoute gladjakkers tijdens de rotrit naar de 45 km verderop gelegen supersuper voor de maandelijkse boodschappen ken ik ook, elke maand weer

Reactie? Graag!

