Un Mois.

old door sq

Morgen is het al precies een maand geleden dat wij naar Frankrijk verhuisden. De tijd vliegt! Voor mijn gevoel is het al veel langer geleden, en ondanks dat ik hier iedere dag geniet van de omgeving en manier van leven, heb ik zeker geen vakantie gevoel. Het voelt als thuis, het voelt vertrouwd, het voelt gewoon goed. Tuurlijk zijn er minder leuke dingen zoals Jo wegbrengen iedere dinsdag, dat is gewoon niet leuk, maar ik moet zeggen dat de 2e keer al wat makkelijker was als de eerste, die paar dagen zijn eigenlijk zo snel om, voor je t weet is het zaterdag. Het leven hier geeft me rust; rust in mijn hoofd, wat me weer energie geeft voor creativiteit, ik heb weer zin om te experimenteren in de keuken, iets wat ik in Nederland al een tijdje kwijt was. Ook mijn fotocamera ziet het daglicht weer en ik ontdek weer de schoonheid in de wereld om me heen. (Niet zo moeilijk hier, maar toch!)  Ik zit er zelfs over te prakkiseren een verf en penselen set aan te schaffen, wie weet schuilt er wel een 2e Van Gogh in me… Emoticon met brede lach  Ik beloof mijn oren te laten zitten waar ze zitten… Ik heb in één maand al meer lichaamsbeweging gehad als in een heel jaar in Holland, lekker eropuit, camera in rugtas, geweldig. Het autorijden gaat goed nu, durf al landweggetjes te nemen… bergop.. bergaf…-held- komt goed dus. Leuk verhaal is dat ik, toen ik Jo vorige week ging ophalen van het vliegveld, een pietsje aan de vroege kant was en nog even een peukie stond te doen, er een  vrouw met een mooie bos donker haar en groene ogen op me af kwam lopen en vroeg; cafe au lait? U begrijpt mijn stomme verbazing! Blijkt een Nederlandse bloglezeres te zijn, ook in Frankrijk wonende,  die me had herkent! Zo bijzonder! Ze komt op dezelfde dagen als ik naar het vliegveld om te halen/brengen, dus een gezellig babbeltje is zo gemaakt. ( Je kwam net op tijd dinsdag, Otteline, de traantjes hadden zich al bijna een weg naar buiten gewrongen toen je aan kwam lopen, heb ze maar gauw ingeslikt…) Zo zie je maar, de wereld is eigenlijk heel klein.

De kinderen doen het ook goed. Joëlle heeft het best naar haar zin, vorige week bekende ze zelfs dat ze het zo heerlijk vond in de pauze op een grasveld midden in de natuur te zitten, i.p.v. op een stenen schoolplein in de bebouwde kom…  Ze verbaast zich er over hoe de kids hier met elkaar omgaan, in Nederland had ze in de eerste 2 weken dat de school was begonnen al 2 ernstige vecht partijen gezien, hier nog niet eens een meningsverschil…. Ze is zelf ook een stuk rustiger geworden. Ze is gemakkelijk geaccepteerd op school, en heeft al een aantal vrienden gemaakt.  Volgend weekend komt vriendje Jer logeren, gezellig! vinyard france small

10 thoughts on “Un Mois.

  1. Onze omstandigheden zijn natuurlijk anders…..maar in de aard is dit verhaal “zo herkenbaar” …..en natuurlijk mooi en openhartig beschreven!

  2. hey meis, ben blij dat jullie het zo goed kunnen aarden daar. alweer een maand joh. kan me jullie afscheidfeestje nog zo goed herinneren, net of het gister was. schilderen??? tuurlijk kan jij dat. denk maar aan al die mooie dingen die je al heb laten zien. dikke kus van mij

  3. Hoi Elly,wat fijn dat jullie kids het ook zo goed doen .Noa en Bo doen het echt goed op school ,fijn om te zien dat de franse kids ook behulpzaam zijn voor ze !Bo heeft al 2 kinderfeestjes gehad .Zelfs de lange lunch vinden ze super relaxt.De enige met moeite is die kleine jongen van 3,die vindt de dagen van 9 tot 5 toch lang,nu mag ie van de juf tot 12 naar school ,Hij begreep niks van de kindjes in de klas en de kinderen niks van hem.dus huilde veel ,maar ja dit zal beter gaan als ie de taal bemachtigd.Nou blijf je leuke blog volgen,en als jullie zin hebben ,de wijn staat klaar..Groetjes Olga

    • Hoi Olga!! Fijn om te horen dat het bij jullie ook goed gaat, heb me al een paar keer afgevraagd hoe het met jullie ging! Geweldig dat jullie puber het ook goed doet, net als de onze, ik heb daar toch aardig wat nachtjes over gepiekerd in Nederland hoor, en nu valt het zo goed mee. Wat een opluchting he? We gaan jullie zeker een keertje opzoeken hoor, en weet dat onze deur ook voor jullie open staat!

Reactie? Graag!

