Dagelijkse leven.

DSC02425-bewerktKinderen op school, Jo in Holland, genoeg tijd om weer  te schrijven. Het gekke is dat alhoewel ik al een paar weken wilde schrijven, ik er op een bepaalde manier even geen zin in had. Kan gebeuren. Het gaat in ieder geval goed hier! De kinderen vinden school nog steeds leuk, ook Joëlle, die muts had een papiertje verkeerd ingevuld op school, waardoor ze woensdag pas om half 2 met de bus mee zou kunnen en besloot dus maar naar huis te lopen. 7 kilometer! Wel stoer. Het isbrood lekker rustig zo en s ‘middags loop ik een uurtje ofzo, met camera. Onderweg vreet ik me lek aan verse vijgen, die nu overal in het wild langs de weggetjes groeien. Geen last van de stoelgang, als u begrijpt wat ik bedoel. Thuis bak ik een broodje, doe de was, check mijn email en frutsel wat met mijn foto’s. Auto rijden gaat al een stuk beter, ik krijg al wat meer zelfvertrouwen, en da’s maar goed ook, anders konden we niet meer eten. Het weer is nog steeds goed, gisteren wat miezerregen, maar niet echt koud, vandaag zonnig, met een stevig windje, dit weekend geven ze weer 28 graden af, niet verkeerd dus. Vorige week vroeg de buurvrouw of we even konden helpen met wat balken sjouwen en als dank kregen we een zelfgemaakte karamel pudding, heerlijk en leuk ook! De mensen zijn erg vriendelijk in het dorp, ze beginnen makkelijk een praatje met je, en wensen je allemaal welkom, bienvenu, als ze horen dat je hier bent komen wonen. Ik kan me niet herinneren dat ik in Holland ooit een buitenlander welkom heb geheten, u wel? Zo zie je maar. We hebben inmiddels gemakkelijk een bankrekening DSC02245kunnen openen, gewoon langs een bank met telefoon of energie rekening en paspoort, en binnen een uurtje was het rond.  Pas de problème. De kinderen vinden de scholen super leuk, de kleintjes leren de kinderen Nederlandse schoolpleinspelletjes, en de meester Nederlandse woordjes, nog even het het dorp spreekt Nederlands… Joëlle heeft t ook erg naar haar zin, heeft al vriendinnen gemaakt, en doet uit zichzelf!!! haar huiswerk. De lerares Frans is ervan overtuigd dat ze over 3 maanden vloeiend Frans zal spreken, omdat ze het zo snel oppikt! I am a proud mama.  Kortom; het gaat goed, al ben ik wel blij dat ik morgen mijn man weer mag ophalen van het vliegveld!

11 thoughts on “Dagelijkse leven.

  1. hai lieverd, ben blij dat jullie al zo goed ingeburgerd zijn. ja kan je zien hoe snel kinderen eigenlijk wennen he en jij heb daar ook geen probleem mee zo te lezen. ja idd stoer van joelle dat ze gaat lopen. nou meis ik hoop je snel eens te horen . love u en geef les enfants een dikke pakkerd van mij en neem er zelf ook maar een. xxx

  2. Wat fijn dat het zo lekker gaat met jullie en ik kan me voorstellen dat je trots bent op de kinderen die het zo goed doen. Van die vijgen kan je trouwens hele lekkere dingen maken, jam, chutney en nog veel meer. Lekker!

Reactie? Graag!

