T.v. opnames en andere wonderlijke zaken

DSC01676

Heel bijzonder. En leuk. En ook gezellig. Dat is in het heel kort hoe het was, gisteren, de tv opnames, weet u nog? Was ik nerveus? Wel een beetje. Vooral toen ik met camera bovenop mijn lip, een stukje van mijn blog hardop moest voorlezen. Als u dus bij de uiteindelijke uitzending een bibber in mijn stem hoort weet u hoe het komt. Verder viel het reuze mee, De Bekende Presentatrice was ontzettend aardig, relaxed en vooral heel gewoon. Oprecht belangstellend, evenals de rest van de crew. Niks geen kapsones, niks geen glitter en glamour, we hebben zelfs heerlijk samen geluncht  bij onze buren, en aan het einde van de opnames een lekkere fles wijn gekregen uit de streek waar we gaan wonen.  Thanks again eyeworks! De opnames verliepen soepel, zelfs sneller als gepland,foto en ik moet zeggen; (maar dat had u waarschijnlijk al begrepen) we hebben er geen spijt van! Mijn kids hadden met medeweten van het programma een advertentie in het plaatselijke krantje laten zetten, en mijn hele oudste spul was dan ook aanwezig bij het voorlezen ervan. Zo lief! Nu nog de opnames vrijdag en zaterdag, dan is het klaar. Als het goed is wordt het in december uitgezonden.

Eén van de vragen die mij gesteld werden was hoe ik nu, zo kort voor vertrek, mij voel. Eerlijk gezegd: Ik voel me niet anders dan anders. Druk, dat wel, een beetje moe ook, maar het besef dat ik weg ga en daar blijf is er nog steeds niet, ondanks alle voorbereidingen en inpakwerk. Mijn grote meiden hebben dat gevoel ook, vertelden ze gisteren.  Waarschijnlijk valt t kwartje op het moment dat daar de kids daar naar school gaan en Jo voor de eerste keer t vliegtuig naar Nederland pakt. Wie zal t zeggen. Het verwonderd me ook enigszins( in positieve zin) dat mensen om me heen best emotioneel zijn, ik heb dat zelf namelijk (nog) niet zo, zie het ook niet als een afscheid, ik vind dat zo definitief en vooral negatief klinken. Ik ben er gewoon nog hoor, op mijn blog, facebook, email, skype, en telefonisch. Ik heb zelfs een webcammetje gekocht, dus mocht u de behoefte voelen in mijn groene kijkers te willen kijken, dan kan dat geregeld worden.  Ik heb mij nog meer verwonderd de afgelopen weken; zo kreeg ik spontaan van medeblogster Zuster Klivia , die ik nog nooit in het echie heb ontmoet, een ansichtkaart met een hele lieve boodschap, vanaf haar vakantieadres in Frankrijk. Ik vind dat  bijzonder lief! Ook lief is de Nederlandse man, woonachtig in Frankrijk, die na mijn oproepje op een forum, mij opbelde en spontaan aanbood het pakketje in Carcassonne op te halen, wat ik nodig heb om maandag mijn internet en telefoon aansluiting te kunnen laten realiseren. Ook al zo lief! Al met al is het een hectische, maar  heel bijzondere tijd, waarin veel dingen mij positief verbazen, oprecht raken en me vooral heel happy maken!

12 thoughts on “T.v. opnames en andere wonderlijke zaken

  1. Dank je wel 🙂

    Graag gedaan. Ik lees je al een tijdje en leef onwijs mee met jullie. Vind het onwijs tof wat jullie gaan doen. Mocht het hier ooit zover komen, ik weet je te vinden 😉

    Sterkte met de laatste loodjes!

  2. hey meis,
    was gezellig he afgelopen zaterdag. ik was 1 van die mensen die sentimenteel werd toen ik naar huis ging, maar daar kan ik ook niks aan doen. ga je zeker missen. fijn dat het zo gezellig was met de camaraploeg om je heen. wens je veel sterkte met de laatste lootjes. vergeet je gegevens ff niet door te sturen naar mij.
    wens je al het beste. love u

  3. Bij ons is het nu 6 jaar geleden dat we vertrokken, maar ik herinner het me nog goed. Wat een dubbel gevoel. Je verliest dingen, maar je krijgt er andere voor terug.

    Succes met de verhuizing!

    Ingrid

  4. Hoi Elly, ben een tijdje niet zo bereikbaar geweest. Maarreh, het staat nu wel heel echt voor de deur. Dat hoorde ik ook van onze gezamenlijke buren (bij jou de winkel, bij mij in de straat) Nico en Magda. Als het lukt piep ik een dezer dagen even bij je langs in de winkel als jou dat schikt; wellicht morgen. Voor een bonjour, ca va et au revoir ;-)))

Reactie? Graag!

