Betreden op eigen risico!

naamloos-20-bewerkt

Dus. Is het met verhuizen/ emigreren sowieso al een puinhoop in je huis, dan zie je met het in dozen verdwijnen van je troep steeds meer lege plekken tevoorschijn komen. Op de grond, langs de muren, in je kasten, erg fijn aan de ene kant, erg confronterend aan de andere. Ik ben namelijk geen Mien Dobbelsteen. Ik heb de schurft aan huishouden doen. Ik ruim op, dat wel, haal op z’n tijd een doekie door de koelkast/magnetron, en doe de was, trek zelfs om de dag een stofzuiger door de kamer.   De noodzakelijke dingen. Lekker belangrijk, hoor ik u denken. Klopt, is niet bijzonder boeiend, maar nu komt er volgende week een cameraploeg in huis. En dan ga je toch effe nadenken… ik bedoel, slechte huisvrouw, oké, maar dat hoeft toch niet heel Nederland te zien?? Effe rondkijken… en dan zie je de trap die nodig moet worden geverfd…de hal die zijn beste tijd heeft gehad, de overloop waar nog steeds een stukkie tapijt moet worden gelegd, het plafond van de kinderkamer wat nog afgewerkt moet worden, de wc die nodig een witseltje kan gebruiken, het laminaat in de woonkamer wat versleten is… zo kan ik nog wel even doorgaan. Dan hebben we nog het feit dat we 5 katten hebben, en er dus wel eens een kattenluchtje in huis kan hangen, mijn vloerkleed vol vlekken zit en  mijn kids die schoenen en spullen overal neer pletteren. Er zitten vette vingers op de ramen en deuren, er liggen stapeltjes papieren en tijdschriften. Er zit aanslag in de wc-pot en een gaatje in mijn woonkamerraampje. Ons meubilair komt voor t grootste deel van marktplaats/kringloop en Ikea.  Dus. Ik heb geen tijd ( en zin) om alles nog eens te gaan verven, vervangen of te poetsen, maar ik beloof de mensen van tv dat het toilet fris ruikt en er wc papier hangt. En koffie uit schone kopjes. Deal?

P.S. (Filmt u dan wel een beetje discreet?) ( Alstublieft?? Glimlach)

7 thoughts on “Betreden op eigen risico!

  1. Het zal niet het programma ‘hoe schoon is jouw huis?’ zijn lieve Elly, het gaat om iets anders ;-)!! je zit in de verhuis-chaos, ooit een verhuizing halverwege gezien met een spik en span huis??? kop op, die schone kopjes zijn het summum, die TV-gasten zijn wel erger gewend.

  2. Weet je …. ik denk dat je hier heel goed zult passen, de meeste vrouwen die ik hier ken, vinden
    ook alles belangrijker dan het huishouden. En staat gezelligheid boven klinische decoratieve huizen, vooral hier op het platteland, dus maak je niet druk. Je wil toch de waarheid weergeven en niet wéér zo´n gemaakte aflevering….
    Veel geluk,
    Sandra

Reactie? Graag!

