Insomnia

DSC00983-2De klok leest 5 over 3. S ’nachts dus. Ik kan merken dat het uur U nadert, want ik kan niet slapen. Voor de tweede keer na draaien en woelen mijn bed uit, en dan maar de pc aan. Een meisje moet toch wat? Dikke trek in een bak koffie, maar dan wordt t helemaal niets meer, dus maar niet. Misschien een wijntje? Twijfel, twijfel. Is wel raar, zo midden in de nacht aan de wijn…. what the hell, we nemen er één, een halfje dan. Ik voel me net een kind wat iets ondeugends uit gaat halen. Met nog maar 13, o nee, inmiddels 12 nachtjes te gaan storten de gedachtes allemaal tegelijk mijn kop door, het is een grote cementmolen van vragen, antwoorden, dingen te doen en te laten. De stomste dingen, die helemaal nergens op slaan, daar lig ik dan uren over te piekeren. Dat ik mijn koffiepot niet moet vergeten, of geld, ook zo’n leuke. Op papier ziet het er allemaal netjes uit, maar wat als?? Ik weet dat t allemaal zinloos is, dat gepieker, maar soms gebeurt t gewoon vanzelf, val ik bijna in slaap en hup! Daar begint t gedonder. Deze laatste 2 weken zijn niet relaxed. Wel wat betreft t inpakken enz., dat gaat super, maar meer de dingen die eromheen gebeuren. In mijn hoofd dan voornamelijk. Stom hoofd. Zou een aan-en-uit knop op moeten zitten. Ik zou natuurlijk naar de vallende sterren kunnen gaan kijken, maar dat hebben we gisterennacht al gedaan, met de kids, leuk, in de tuin, vreugdevuurtje aan, kids onder dekentjes op de ligstoelen met slaapoogjes de hemel af turend. Geweldig. En dan nog vallende sterren zien ook. De wensen vlogen ons om de oren, maar wel in stilte want anders komen ze niet uit. Echt waar. Sommige momenten wil ik dat de hele poppenkast maar achter de rug was, dat we in ons huis daar waren, en konden beginnen met ons Franse leven, maar ja, we moeten eerst netjes afscheid nemen van ons Hollandse leven. Hoort erbij. Is ook goed. Ik zou natuurlijk nu gewoon wakker kunnen blijven en eindelijk eens die zonsopgang fotograferen wat ik al 3 jaar van plan ben, maar te lui voor was om mijn wekker voor te zetten….. Maar ik moet best veel doen morgen en dan ben ik zo gesloopt….. Dilemma’s, dilemma’s…  het is inmiddels 3.33… wijntje bijna op…. ik ga nog een poging wagen te slapen…. denk ik…

13 thoughts on “Insomnia

  1. Ja een aan/uit knopje zou makkelijk zijn aan de andere kant is het normaal dat er zoveel in je hoofd omgaat nog maar 12 dagen en dan is het zover ,heb je niet het gevoel dat je gewoon op vakantie ga ????Hier beginnen vandaag de scholen al weer jullie kinders hebben nog even vakantie , zien ze er tegen op om daar naar school te gaan of vinden ze het spannend ??
    Nou kop op volgens mij ben je een sterke vrouw het gaat je allemaal wel lukken !!!!
    😉

  2. Hoi Elly ,dit is zo herkenbaar ,wij slapen ook raar de laatste dagen,Ik ben de fietsen al op de snelweg verloren en de kids op school vergeten,rare dromen!nou voor ons nog 6 dagen slecht slapen en dan beginnen we aan onze grote droom.Noa heeft nog geen contact met je dochter gehad zei ze ,dit wil ze wel graag !nou suc6 nog deze week .!!

  3. Ooh… wat kan ik me dat goed voorstellen Elly, zo’n spannende tijd. Iets waar je al hele lange tijd naar uitkijkt… wat dan plotseling zo dichtbij komt. Wel heel fijn is, dat je man de eerste weken ook blijft en uiteraard de kinderen. Gaat vast gelukken joh! Zoniet, dan heb je het in ieder geval geprobeerd…toch?
    Heel veel succes/sterkte de komende weken, probeer er ook nog wat van te genieten. Ach… en die slaap die je nu tekort komt, haal je straks daar in Frankrijk toch lekker weer in 😉

    Liefs, Cilia

  4. Mens, wat kan ik het me voorstellen dat je ’s nachts ligt te malen, het is ook niet niks wat je gaat doen. Maar één ding weet ik zeker, het gaat allemaal voor elkaar komen en al die dingen waar jij je nu zorgen over maakt blijken straks, achteraf natuurlijk, wel mee te vallen. Wij zijn een grote verbouwing aan het doen in ons huis in Frankrijk en de dingen waar ik me het meest zorgen over maakte, bouwvergunning, burgemeester, grote bestellingen plaatsen, kan die vrachtwagen hier wel komen enz., zijn inmiddels moeiteloos opgelost. Natuurlijk zijn er dingen die alsnog misgaan, maar dat wordt dan wel weer opgelost. Zo zal het bij jou ook gaan. Trouwens, ik neem midden in de nacht een likeurtje……!

    • Ik geloof het gelijk Marthy, mijn gezond verstand zegt t zelfde, maar soms nemen die kleine, pesterige stemmetjes het over!! 🙂 Het wijntje werkte trouwens prima, maar een likeurtje is natuurlijk ook errug lekker!

  5. Pingback: "Café au lait" - Insomnia | Valt er nog wat te bloggen? | Scoop.it

  6. hai meis,
    kan me voorstellen dat je er niet van kan slapen. malen, malen en malen!!!! heb ik nog wel over jullie hahaha. maar jouw kennende gaat het allemaal lukken!!!. nou meis zie je een zaterdag
    love u

Reactie? Graag!

