Contact!

internet

O joechei! Een tijd geleden had ik al eens naar Orange.fr gebeld voor het laten aansluiten van een telefoon, internet en tv aansluiting in ons huis in Frankrijk. Op advies van de vriendelijke, Engels sprekende Monsieur, moest ik 2 weken voor emigratie even terug bellen. Aldus geschiede vandaag. ( I know, 2 weken is geen 3 weken, maar het kan maar gebeurd zijn toch?)  Wederom een zeer vriendelijke Madame aan de lijn,  et voila! Op maandag 27 augustus komt er een monteur het zaakje in orde maken op ons nieuwe adres. Ik heb zelfs al ons nieuwe vaste nummer. Binnen een half uurtje was alles geregeld. Mooi is dat in het abonnement wat ik heb afgesloten de mogelijkheid zit GRATIS, jawel, u leest t goed; gratis te bellen naar vaste nummers over de gehele wereld, 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Ik kan ook gratis naar mobiele nummers bellen in Frankrijk, Amerika en Canada. Er is Wi-Fi, een dongel, Franse tv met sport, film en kinderpakket. Alles voor de som van 66 euro. par mois. Ha. Wie zei er dat de Fransen niet snel waren?? Ik voel me nu al officieel inwoner in Frankrijk, omdat je voor het openen van bijvoorbeeld een bankrekening, een energie of telefoonrekening moet kunnen laten zien. En die heb ik nu. Op mijn naam. Vive la France!

11 thoughts on “Contact!

      • Troost je, in België is dat allemaal veel duurder, wat dat betreft emigreer je naar het juiste land.
        Maar gratis en 66 Euro in één zin gebruiken, vond ik gewoon grappig. Ook al is het heel goedkoop, gratis kan je het niet noemen…
        In deze context heb je wel gelijk omdat het echt goedkoop is. ’t Was gewoon een flauwe opmerking van mij (ik kon het even niet laten)

  1. bedankt voor dit positieve stukje over zulke regelzaken in Frankrijk Elly. Meeste mensen, zowel Nederlanders hier en Fransen, klagen en steunen, zeker als het om telefonie gaat, klantenservice en beschikbare techniek. Voor nieuwe klanten zetten ze wel een tandje bij, maar ook wij genieten al jaren van onderste beschikbare uit de kan 🙂 en dat gratis bellen naar het buitenland is een ware zegening!

  2. We moeten inderdaad niet overal over klagen, hier in Frankrijk. Sommige dingen zijn toch maar mooi goed geregeld.
    Zo’n super-all-inclusive abonnement zit er voor ons helaas niet in, géén ADSL bij ons op het platteland (voor internet zijn we op sateliet aangewezen). Wij hebben het telefoon-gedeelte dat je beschrijft voor 39 €/maand)

Reactie? Graag!

