Afscheid.

DSC03130kopie

Ook al duurt het nog 8 weken voordat we gaan, de komende week gaan we beginnen met afscheid nemen. Joëlle moet nog één dag naar school, boeken inleveren. Dèmi moet nog 3 dagen, Zoë 4 en een halve dag naar school, dan is het echt over. Ze komen niet meer terug op deze scholen, op hun vertrouwde plekjes, tussen vriendjes en vriendinnetjes.  Bij het hek van de scholen komen juffies naar me toe, ze gaan de kids missen. Beste vriendinnetjes vragen of ze alsjeblieft een keertje mogen komen logeren, anders missen ze ze zo erg, en nee, dat ze moeten vliegen of héél lang in de auto moeten zitten is geen probleem hoor, mijn vader brengt me wel even….Glimlach  Ze weten het, maar of ze het ten volle beseffen? Ik denk het niet. Er staat een spannende tijd voor de deur voor deze drie dames. Ik moet zeggen dat deze sentimentele doos er een brok van in de keel krijgt. De laatste afscheidstraktaties staan in de planning, iets lekkers voor meesters en juffies gaan we morgen halen. Adressen zijn uitgewisseld, Zoë heeft haar eigen weblog link uitgedeeld, Zoë in France,  dan kunnen ze lezen hoe het met haar gaat als ze daar woont.  Nu wordt het toch wel heel erg echt allemaal. Ik ben bang dat ik het niet droog houdt de komende week. Raar mens.

11 thoughts on “Afscheid.

  1. Helemaal niet raar, begrijpelijk juist. Hoe graag je ook naar Frankrijk wilt, je gaat toch je vertrouwde omgeving met alles wat daarbij hoort achterlaten. En dat is niet niks. Succes & sterkte met het afscheid nemen. Laat die traantjes maar gaan 🙂

  2. echt niet gek hoor die tranen. gewoon laten gaan. ik heb al heel vaak afscheid moeten nemen van mensen. blijft altijd klote. maar ze gaan een moeie toekomst tegemoet moet je maar denken. sterkte meis met alles

    • Het is ook meer een gevoel van afsluiten, ik bedoel, we zullen nog best regelmatig in Nederland zijn, dus het is geen afscheid voorgoed, maar het voelt gewoon emotioneel.

  3. hoe dat je het draait of keer, je zit toch een beetje in een rouwproces met al dat afscheid nemen. ’t Zou raarder zijn als je er onbewogen onder bleef.

  4. Pingback: "Café au lait" - Afscheid | Valt er nog wat te bloggen? | Scoop.it

Reactie? Graag!

