Loslaten

SONY DSCNu de vertrekdatum steeds dichterbij komt, merk ik dat ik balans aan het opmaken ben. Balans in huis, wat kan weg, wat mag mee, wat is belangrijk, wat niet. Ook innerlijk maak ik balans op, merk ik, en kom tot de ontdekking dat het geen fijn gevoel is dat ik weg ga terwijl er “losse eindjes” bestaan. Ik weet t, ik ga niet naar het andere eind van de wereld, maar het zou prettig voelen te weten dat bepaalde strubbelingen en situaties opgelost zijn. Dat je de boel goed achterlaat, in harmonie, zullen we maar zeggen. Ik besef dat dat niet altijd mogelijk is, soms zijn er dingen gezegd of gedaan die niet zo gemakkelijk ongedaan kunnen worden, dingen die tijd nodig hebben om te slijten, vergeven, vergeten. Dat proces  kun je niet afdwingen, moet je niet forceren, dat heeft tijd nodig. Van allebei de kanten. Verdrietig is zo’n situatie wel, vooral omdat het nooit zo bedoeld is, het één komt voort uit het ander, dingen stapelen op, worden niet of onhandig uitgesproken, (verkeerde) conclusies worden getrokken. Met als gevolg verwijten, harde woorden, boosheid en het verlangen de ander voorlopig even niet meer te hoeven zien. Een time out. En dat mag, is zelfs ook goed, bezinken, relativeren, afkoelen. Met in mijn hart de wetenschap dat het wel weer goed komt, ooit. Voor mij is het nu tijd om los te laten wat ik niet kan veranderen, om de ingrijpende beslissing van een emigratie in goede banen te leiden, om  100% energie te kunnen steken in diegenen die me nodig hebben, van me houden en mij in hun leven willen hebben. De rest gaat mee, in mijn hart, in mijn gedachten. Ik wens ze niets dan goeds, geluk en wijsheid toe.

Geen adieu, maar au revoir!

12 thoughts on “Loslaten

  1. mmmmm je bent de 2e in mijn omgeving, samen met mij dus de 3e die afgelopen dagen iets voor de kiezen krijgt… indrukwekkend weer… hou je haaks, doe ik het ook

  2. Wat is dit voor mij toch een bekende situatie.Gelukkig is het weer goed gekomen al heeft het wel z’n tijd nodig gehad.En zoals je weet komt het tzt toch weer goed, geef het de tijd.
    xxx

    • Ik denk dat de tijd daarvoor nog niet rijp is, voor allebei niet, er zit nog te veel zeer dat een plekje moet krijgen. Ach je kunt niet alles hebben in t leven. =)

  3. nou meid, ik ken dat gevoel. een gevoel van machteloosheid. ik denk dat je er idd verstandig aan doet om het los te laten. meestal komt het dan wel weer op zijn potjes terecht. als je er over wilt praten dan is het altijd goed he. dat weet je. sterkte meis!!!!

Reactie? Graag!

