Vertrouwen.

“Faith is taking the first step even when you don’t see the whole staircase.”

vertrouwenDoordat ik ga emigreren en de taal nog niet voldoende begrijp wordt ik nogal eens onzeker. Er zijn gewoon hele belangrijke zaken die geregeld moeten worden, en controle-freak als ik ben geeft dat nog wel eens stress. Zoals een monsieur te pakken zien te krijgen, voor een schooltest van Joëlle. Frustratie aan mijn kant omdat ik de ratelende vrouw aan de andere kant van de lijn niet kan volgen. Ook niet na 3x bellen. Om wanhopig van te worden.  Zo wanhopig, dat ik maar een email stuur, geholpen door google vertaalmachine, waarin ik vraag in godsnaam gewoon een dag en datum in de laatste week van augustus door te mailen, je suis disponible toute la semaine dernière d’août, matin et après-midi, en tout temps. Merci.

En ja hoor. Een vriendelijk emailtje terug vorige week. Met dag, datum en tijdstip, er is zelfs een Nederlandse juf die de test bij Joelle afneemt, lezen en rekenen. Onder aan het mailtje, in het Engels!: PS : If you don’t understand something, please, tell me. I’ll ask  for a translation in dutch language. Maar ik begreep de Franse tekst in de mail prima, het zijn mijn oren die ik niet vertrouw….en zo komt alles toch weer goed. Ik moet wat meer vertrouwen hebben, alles komt toch meestal wel op z’n pootjes terecht.

11 thoughts on “Vertrouwen.

  1. echt schat, geloof me, och nee, heb wat meer vertrouwen in jezelf; je doet dit met heel je hart en ziel, dan gaan er gewoon geen dingen heel erg mis. misschien eens een klein misverstandje, maar DE belangrijke zaken komen op hun pootjes terecht! je bent een doorzetter, een sterke vrouw, een top-moeder en die fransen zijn ook gewoon mensen 😉
    vaak scheelt het om in mails, brieven en aan de telefoon eerst te melden dat je de taal niet machtig bent, wel engels spreekt en schrijft en gelijk te vragen “voulez vous parler lentement svp”. deze zin heeft ons ook wonderen gebracht en veel zakelijke dingen enorm versneld!
    ga vooral door, jullie komen er wel, later kun je erom lachen en jezelf op de borsten slaan, zachtjes dan hè

    • Is ook zo Tien, maar ik wil het allemaal te graag perfect doen, en in het Frans….Ik ga daar tenslotte wonen, en vind dat ik me aan moet passen. Gelukkig hebben de Fransen waar ik tot nu toe mee te maken heb gehad, genoeg geduld. We komen er ook wel, daar ben ik van overtuigd, en ik kan er nu al om lachen gelukkig!

  2. Vind het allemaal zo knap wat je doet en gaat doen. Ik lees al een tijd lang je blogs, ik hoop dat je daar wel mee verder gaat als je in Frankrijk woont, steeds weer leuk om te lezen omdat ik vind dat je ook goed kan schrijven en fotoos maken trouwens ook geweldig!! xxx Mi

    • Hè Mi!! leuk dat je reageert, en nog leuker dat je mijn blog leest! Tuurlijk blijf ik schrijven vanuit Frankrijk, ik kan juist niet wachten om te schrijven hoe het ons daar vergaat. Dank je wel voor je complimentjes! Wat kennen wij elkaar eigenlijk allang he?

      • idd schat kennen wij elkaar al heeeeeeeeeeel lang, ff kijken hoor ….jaren voordat wij ons eerste kind kregen, de tijd van verkering met die en die, poppie tijd met je groene hannekam. Ach jee allemaal zooo lang geleden, en zo veel hebben we meegemaakt. Kan je nog herinneren toen we wel allebei twee kinderen hadden dat we er steeds op uit gingen naar de stad met die kinderwagens wahahaha lachuuu. En die kinderen spelen in de sneeuw in Nw Middelburg. …. Hoor of zie je trouwens chantal nog wel eens?
        Nou ik heb best wel meer vragen en zou je nog zoveel willen vertellen van mijn leventje, wie weet!! Je gaat naar Frankrijk …je verdwijnt niet van de aardbodem. …gelukkig niet!! dikke kusss en tot horenss X Mi

  3. uhmm..man reactie..google vertalen is prima..MAAR doe het dan van engels naar Frans..klopt de tekst beter !
    Enne lees het met veel plezier !
    Bram

Reactie? Graag!

