Internet en telefoon

Omdat ik weet dat jullie straks geen seconde zonder mijn berichtjes kunnen, ben ik nu vast begonnen met het uitzoeken van telefoon en internet in Frankrijk. Voor zover bekend zit en heeft er nooit een vaste telefoonaansluiting in de woning gezeten, en de eigenaar heeft mij toestemming gegeven een aansluiting op mijn naam te nemen. Dit is noodzakelijk, omdat je in Frankrijk je bewijs van woonadres kunt aantonen met een telefoon- of energierekening. Een uitreksel van een gemeenteregister kennen ze niet. Zo’n bewijs is nodig voor het openen van een bankrekening, en in ons geval; inschrijving van de kinderen op school. Nu heeft Orange, (soort Franse kpn), een klanteninfonummer in het Engels, erg handig. (0033-969363900) De meneer die ik aan de lijn kreeg vertelde mij dat ik 2 weken voor de verhuisdatum even terug moet bellen en dat het dan in orde is als ik er ga wonen. Dat klinkt wel erg makkelijk…..Volgens mij moet ik toch eerst een abonnement afsluiten via de website www.orange.fr ? Volgens de man kan ik dan ook het beste kiezen voor een lightbox, een modem met internet, bellen en tv. Als ik via de website probeer een abonnement af te sluiten word me gevraagd om een vast telefoonnummer….en die heb ik dus nog niet…..Wij modderen rustig verder. Ik heb nog 3 maanden.

15 thoughts on “Internet en telefoon

  1. Ach ja geduld is een schone zaak !!!!!!!!!
    En ja je hebt nog 3 maanden…………………………..
    Maar hoe zit het met de peuken liggen die al in de vuilnisbak???????
    Gr Annet

    Like

  2. Je moet inderdaad een rekeningnr in Frankrijk hebben dan kun je gewoon via de Engelse helpdesk van Orange een internet+telefoon afsluiten hebben wij ook gedaan binnen een week waren we online.Je moet wel even vragen of je daar wel ADSL kunt krijgen want vrienden van ons die wonen te ver van de centrale, dan kun je alleen een inbelverbinding krijgen maar dat moet je niet willen dan ga je terug naar 1870 met internet das net genoeg om je e-mail te lezen en de Telegraaf.nl of een andere krant das heel langzaam.

    succes

    Like

      • Goedemorgen,als het goed is heb je al een huurcontract volgens mij kun je daar ook mee naar bank en een rekening openen zal het wel even na vragen bij die vrienden van ons, laat het wel even weten..Wij zelf gebruiken die bankrekening helemaal niet, betalen Orange via creditcard is veel makkelijker en je hoeft de deur niet uit, hebben gewoon nog ons Boerenleenbank(Rabo) pasje omdat een internetbankieren hier echt niet goedkoop is je moet overal voor betalen .

        groeten Pierre

        Like

  3. Hallo, wij hebben een aansluiting genomen via SFR en dat was op een week in orde. In ons huis was er voordien wel al een vaste telefoonlijn en SFR heeft die gewoon terug actief gemaakt en er een nieuw telefoonnummer aan gekoppeld.

    Bij jullie zal het probleem dus zijn of er “hardware” aanwezig is, m.a.w. ligt er een lijn in het huis die is aangesloten aan het telefoonnet ?
    Indien dat zo is dan moet je gewoon het volgende doen:
    – kies je operator
    – laat de vaste lijn door deze operator terug aktief maken (kan via het internet met opgave van adres)
    – kies je abonnement
    – de hardware voor het internet wordt je opgestuurd via de post
    – inpluggen en activeren;

    Indien er geen lijn ligt dan zal je dat eerst moeten regelen en dat kan mogelijk wat geld kosten.

    Eventueel kan je ook gebruik maken van een “hotspot” via Wifi indien aanwezig in het dorp waar jullie wonen, Dit zal in het 2e geval goedkoper uitvallen maar is trager (bandbreedte is beperkt)

    Als je nog vragen hebt mag je me steeds mailen op eddy.claes@sfr.fr

    Groetjes
    Eddy

    Like

  4. Pingback: Contact! | Café au lait

Reactie? Graag!