Rendez-vous

Soms zit t mee, en juist! Soms zit t tegen.  Ik probeer nu al een paar weken een rendez-vous te krijgen met een Meneer in Carcassonne. Vergeet de romantiek maar in deze rendez-vous, het is niet meer en niet minder dan een zakelijke afspraak met het C.I.O, (Centre d’Information et d’Orientation), een instantie die o.a. bedoelt is om mijn 13 jarige dochter een test af te nemen om te kijken op welk schoolniveau ze in Frankrijk terecht moet komen. Al verschillende malen krijg ik een secretaresse aan de lijn, Meneer is er niet; Vanmiddag pas. s’Middags terug bellen; weer niet te bereiken. Gisteren kreeg ik haar eindelijk zover even de agenda te pakken, ik moet echt die afspraak maken! Begin juni mag ik komen. Dat kan dus niet. Ik verhuis op 25 augustus naar Frankrijk. Ik wil graag een afspraak in de laatste week van augustus. Dat kan niet volgens haar. Ik leg uit dat ik doorgestuurd ben door de directrice van Joëlle haar nieuwe school, dat de Meneer weet van onze situatie, en dat ik MOEST bellen om een afspraak te maken in de laatste week van augustus. De secretaresse is stellig; Non, impossible. Wanhopig vraag ik haar of ik mijn telefoonnummer achter mag laten zodat Meneer mij even terug kan bellen. Nee, zegt ze, U woont in nederland, daar bellen ze niet naar toe. Krak. Daar breekt mijn spreekwoordelijke Hollandse klomp.

Ik probeer het via de mail nog een keer, heb ik maandag geen antwoord dan maar de directrice bellen van de school. Kijken of zij het kan regelen. (Overigens wel goed voor mijn Frans, dit soort gevalletjes….)

 

update:

Ik heb zowaar antwoord gekregen, ik kan een afspraak maken, maar pas in juni daarvoor bellen, en met een andere Meneer. Halelujah.

6 thoughts on “Rendez-vous

Reactie? Graag!

