Nieuwe wielen.

 Omdat we ons ook in Frankrijk moeten kunnen verplaatsen hebben we een andere auto gekocht. Gewoon een tweedehandsje, diesel, wel van een Frans merk, leek me wel zo makkelijk. Nu uitvogelen hoe we die auto straks kunnen invoeren, ik heb begrepen dat je een aankoopbon moet kunnen overleggen, die hebben we dus al aangevraagd bij de garage. Tis gewoon een degelijke gezinswagen, niets bijzonders, ik geef eigenlijk helemaal niets om auto´s. Ze moeten voor mij starten, rijden en enigzins droog/warm zijn, dan ben ik al tevreden. Radiootje mag ook, is wel zo gezellig. Nu nog lef opbouwen om het ding te rijden in Frankrijk, ik heb n.l. een echtgenoot die heel graag auto rijdt, en ik heb er een hekel aan. Ik vind op de snelweg rijden een ramp, schijt in mijn broek voor vrachtwagens en wegpiraten. Dat maakt mij een gevaar op de weg, ik weet t. Ik ben gewoon graag bijrijder, en doe die taak vol overtuiging; ik check de tomtom, prop broodjes in echtgenoot zijn mond, schenk bekertjes koffie en limonade, deel snoepjes, koekjes en fruit uit, en wijs onderwegse bezienswaardigheden aan. U snapt dat als ik dan ook nog zou moeten chaufeurreren we zouden omkomen van dorst en honger. Nou ja, straks daar in La France hoef ik maar kleine stukjes te rijden, dus dat gaat wel lukken.

5 thoughts on “Nieuwe wielen.

  1. bewijs + datum van overschrijving geldt ook als aankoopbewijs 😉 2e hands importeren is zo’n drama niet, juiste papieren met op juiste plek handtekeningen en stempeltjes! als je eenmaal een frans kenteken hebt, wordt je ook niet zo gediscrimineert in het verkeer, het verschil zal wel opvallen.
    jouw echtgenoot lijkt de mijne wel, ik verzorg hem zodat hij lekker scherp en alert blijft. neemt niet weg dat ik graag asfalt vreet hoor 😉 alleen rond en in grote steden vind ik een drama, lang leve de tomtom….

Reactie? Graag!

