zorgverzekeringen.

Natuurlijk moeten wij ook in Frankrijk zorg verzekerd zijn. Nu wordt onze situatie zo, dat echtgenoot blijft werken in Nederland, en wij wonen in Frankrijk. Op naar de website van het zilveren kruis, onze zorgverstrekker. Wat ik ervan begrijp is dat echtgenoot gewoon in Nederland verzekerd blijft, dat wij meeverzekerd zijn in een basis verzekering, en dat we voor mij en de kinderen een aanvullende, Franse verzekering nodig hebben. Kwestie van en E 106 formulier aanvragen. ik haal aan:

 “Met het ‘formulier E106′ kunt u in uw thuisland verklaren dat u een Nederlandse zorgverzekering heeft en daarmee ook recht heeft op vergoeding van de kosten voor geneeskundige zorg volgens het wettelijke verzekeringspakket van dat land. Het wettelijke verzekeringspakket is vergelijkbaar met een basisverzekering in Nederland. De kosten van deze zorg worden vergoed vanuit de verzekering die u in Nederland afsluit. Op het ‘formulier E106′ kunt u ook aangeven dat er gezinsleden meeverzekerd zijn”.

En hier begint het spannend te worden; bij het zilveren kruis hebben ze dat formulier niet, dan moet je bij agis wezen, wettelijk bepaald volgens zilveren kruis. Pas de problème, op naar de website van agis dus, eitje….NOT! Bij agis moet je inloggen met je digid om het formulier te kunnen aanvragen, zo gezegd, zo gedaan. Maar dan: vul uw agis klantnummer in. Ik heb geen agis klantnummer, ik ben bij zilveren kruis….daar strand mijn aanvraag dus al. Morgen de agis maar eens bellen dan? Ik heb in ieder geval een EHIC (European Health Insurance Card)  kaart bij zilveren kruis aangevraagd, daar kan ik vast mee vooruit tot 31 december 2012, en een kopietje overleggen aan de scholen van de kids. Je mot toch wat.

3 thoughts on “zorgverzekeringen.

  1. Hoi Elly, ik ben net ingestapt als volgster om maar niets te hoeven missen. Spannend allemaal en trouwens wat een pracht omgeving hebben jullie daar uitgezocht. Veel succes met het hele gebeuren, groetjes Cilia

Reactie? Graag!

