We zijn weer thuis

Image

We zijn weer thuis!

En we gaan t doen!  Het huis is tof, het dorp heul erg stil, hopelijk niet té stil, maar het is maar voor één jaar, daarna kunnen we verder kijken. De school voor de kleintjes is cool, één klaslokaal, 13 kids in totaal op de hele school, en één meester die het allemaal bestiert. Een meester die gelukkig toch een beetje Engels bleek te spreken, was zeer komisch volgens husband, ik met mijn bloemkolen Frans, en hij in zijn bloemkolen Engels. We begrepen mekaar, en das t belangrijkste. Voor Zoë is het geen probleem, die kan hij erbij hebben, ik moet even op haar oude school een verslag vragen van haar niveau, dan weet hij wel hoe en wat.  Ze komt bij zusje Dèmi in de klas, leuk, dan voelen ze zich niet zo verloren in t begin. De dorpsbewoners zijn mega vriendelijk, overal waar je ze tegenkomt is het een vrolijk “bonjour!” De kroegbaas heet Alain, en de eerste Franse kussen (2 stuks) heb ik  al van m binnen. –op de wangen hè, niet gelijk raar denken..-. Het dorp telt één kroeg/restaurant/kruideniertje, alles onder t zelfde dak. verder zit er een klein slagerijtje, een gepensioneerde slager heeft t winkeltje als hobby, het is dan ook alleen op bepaalde tijden open. Ook is er een heus voetbalveld, en jeu de boules baan, jawel! Het dorp ligt op een kwartiertje rijden van Carcassonne, alwaar ik gewoon alle boodschappen en ziekenhuizen en dat soort dingen kan vinden. Pas de problème.

Volgende stappen zijn nu onze paspoorten verlengen, moest toch al, ID kaarten voor de kids laten maken en veel, heel veel papieren regelen; geboorteaktes, kopieën ziekenfondskaarten, uittreksels etc….etc….. het beruchte Franse papierwinkel feest kan beginnen!  volgende week even contact opnemen met de Engelse eigenaar van de woning, om e.e.a te regelen en vast te leggen. Ik houd u op de hoogte!

4 thoughts on “We zijn weer thuis

  1. En schat, als je ooit een immigrant/ex-asielzoeker in Nederland vraagt wat voor papierwinkel ze in NL willen hebben, zul je zien dat Frankrijk inkomen als Hollander een makkie is.
    Ik ben heeeeel erg blij voor jullie.
    En die ‘2 kussen’ gaan je nog behoorlijk tegenstaan, 😉
    Terwijl het ook echte franse charme is.
    Wanneer gaan jullie weer? Moet in mei naar Toulouse (paspoort verlengen), zou ik eventueel langs kunnen komen voor een bakkie.

    • Dat van die kussen is een grap mop, ik ben normaal niet zo klef, hahaha. Ik denk niet in mei in Frankrijk te zijn helaas, misschien, heel misschien in juni, maar zeker in augustus!! Je bent altijd welkom, je weet t!

Reactie? Graag!

